Composed and Performed by Rabbi Benzion Klatzko

Child soloist – Luzy Klatzko 

Arranged by Yisroel Ament

A Fondu Production

Written, Directed and Produced by Itai Joseph

Director of Photography – Nicholas Pietroniro

Production Designer – Cyrus Howlett

Gaffers – Anthony Berenato Jr. and Nicholas Kral

Editor – Kenneth Dwyer

A Shabbat.com Film (www.Shabbat.com)

Cast

Rabbi Benzion Klatzko

Rebbetzin Shani Klatzko

Luzy Klatzko

Meyer Klatzko

Gavriel Klatzko

Zahava Klatzko

Yonason Ephraim Freedman

Yossi Silberstein

David Poloner

Itai Joseph

Gary Ostrovsky

Richard Goldstein

Yoni Goldstein

Jess Weiner

Rabbi Yehoshua Lewis

Rabbi Shlomo Cohen

Yaakov Ganon

Itai Joseph

הולחנה על ידי הרב בן ציון קלצקו

מבוצע על ידי הרב בן ציון קלצקו

גם שרים אלעזר קלצקו

מאורגן על ידי ישראל אמנט

הופק על ידי הרב בן ציון קלצקו

Lyrics:

 כל העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל

The whole entire world is a very narrow bridge and the main thing is to have no fear at all

Is remaining an Orthodox Jew worth the trouble? Unfortunately, not according to some who have left Torah Judaism, turning their backs on our communities, using their pens and creativity to paint an ugly, clownish picture of Klal Yisroel. 

But it was not always so.  Many years ago, when keeping shabbos was nearly impossible, employment meant a 6 day work week. Those who chose to keep shabbos found themselves looking for a new job every Monday. Many couldn’t withstand this difficult challenge and desecrated Shabbos to feed their families.  But there were many that did. Those special people not only sacrificed to keep Torah and Judaism alive within their family, but lived long enough to see their children, grandchildren and even great-grandchildren remain devoted and inspired to live true Torah lives.

Rabbi Klatzko, who composed and performed the background track with his son, Luzy, chose to use the words of Rabbi Nachman M’Breslev, “The whole world is a very narrow bridge.” It can be frightening and depressing and often disappointing. But that same bridge gets us from one side to the other safely.  It is Torah and Shabbos. This is what we mean when we say “Orthodox.” 

The main thing is to have no fear at all. Hashem loves you❤️

אורתודוקסי, חרדי, בן תורה, כולם משתוקקים לקרבת השם. זה כמובן האידיאל שאנו שואפים אליו. אך למרבה הצער, הדבר אינו נכון עבור רבים שעזבו את התורה והיהדות והפנו את גבם לקהילה, כשהם משתמשים בעטם וביצירתיות שלהם כדי לצייר את היהדות כמשהו מכוער וליצני.

אבל זה לא תמיד היה כך, לפני שנים רבות, שמירת שבת הייתה כמעט בלתי אפשרית בארה”ב. משרה מלאה משמעותה הייתה שישה ימי עבודה בשבוע מיום שני ועד ליום ראשון. אלו שבחרו לשמור שבת היו צריכים מידי יום שני לחפש לעצמם עבודה חדשה. אנשים רבים לא עמדו בניסיון הקשה וחיללו את השבת כדי להאכיל את משפחותיהם. אבל היו רבים שכן עמדו בניסיון. אותם אנשים מיוחדים לא רק הקריבו את עצמם על התורה והיהדות עם בני משפחתם אלא גם חיו לאורך ימים כדי לראות את ילדיהם, נכדיהם ואף נינהם כשהם דבוקים ומחוברים לחיי התורה. 

כיצד התואר “שומר שבת” שנשמר בעקשנות כל כך הרבה שנים נזרק הצידה לטובת חיים חילוניים חסרי קדושה וקרבת השם להם ולמשפחתם?

כנסו למשפחת קלצקו. הרב קלצקו, אשתו שני ואחד עשר ילדיהם מעורבים בפעילות חסד ענפה מזה 30 שנה. שבת במיוחד היא הנקודה המיוחדת שלהם. החל באירוח מידי שבוע של 60-70 אורחים עד כדי יצירת רשת עולמית של מארחים לשבת (וגם לשידוכים) שנקראת Shabbat.com. 

כל שבוע, המשפחה המוזיקלית משדרת בלייב את ההבדלה לאלפי אנשים מסביב לעולם, מבתי חולים ועד בתי כלים ומזכירים לכולם את היופי של השבת.

משפחת קלצקו מציגה כעת את היצירה הבאה שלהם, שחזור של סיפור אמיתי שאירע בסביבות 1910, כאשר שמירת שבת פירושה היה פיטורין מהעבודה על בסיס שבועי.

הרב קלצקו, שהלחין ומבצע את פס הקול יחד עם בנו לוזי, בחר להשתמש במילים של רבי נחמן מברסלב “כל העולם כולו גשר צד מאד, והעיקר לא לפחד כלל” כדי להבהיר את הרעיון שלו. כל העולם הוא גשר צר, זה יכול להיות מפחיד ומדכא ולפעמים גם מאכזב. יש פיתויים שמעורבים בסכנות, שזו המטאפורה הכי מדויקת לחיים במאה ה-20. אבל אותו הגשר מעביר אותנו ממקום אחד למקום אחר, זו השרשרת שכל חוליה בה מחברת דור אחד לקודמו. זו התורה והשבת, זו המשמעות כאשר אנו משתמשים במילה “אורתודוקסי”.

העניין העיקרי הוא לא לפחד כלל. להישאר איתן באמונה. לשמור על התורה, להרים את הדגל של יהודי דתי בגאווה ואז תקטוף את השכר של משפחה יהודית נפלאה בעולם הזה וחיי נצח בעולם הבא.
#MyOrthodoxLife #ThisisOrthodox #KlatzkoFamily