שידוך דוט קום
אחרי הצלחת האתר שבת.קום, מעלה עכשיו הרב בן ציון קלצקו אפליקציה שתעזור לכם למצוא מקום לארוחת שבת וגם שידוך, בעזרת השם
קרי רובינשטייןפורסם: 04.09.15 , 04:31

עם קרוב ל-60,000 חברים, כמעט חצי מיליון ארוחות שבת, יותר מ-4000 ערים ו- 120 מדינות, נראה שאתר שבת.קום, שהוקם רק לפני 5 שנים מצליח להגשים את המטרה שלמענה הוקם.

הרב בן ציון קלצקו, רב שקדן ומוערך, עמד בראש בתי כנסת בברוקלין וניו ג׳רזי לאורך שנים, כאשר החליט בשנת 1999 להעתיק את משפחתו ללוס אנג׳לס כדי לכהן כרב בקמפוס של UCLA. ״היה חשוב לי שיהיה מענה ומשענת יהודית לסטודנטים״, הוא מצהיר. ״עשיתי שם כל מה רבי בקמפוס עושה, חתונות, שבתות, ייעוץ, תמיכה, השכלה, היכרויות, הכל״.

מהר מאוד זיהה הרב קלצקו את הצורך העמוק של הסטודנטים היהודים לתמיכה וההכוונה והתכנית התרחבה. ״הפכתי דיירקטור ארצי לכל הקולג׳ים בארה״ב, בשם הארגון ״עולמי״, עברתי מעיר לעיר להדריך את הרבנים של הקמפוסים, במטרה שיהוו את מקור התמיכה לסטודנטים, ויהיו הקול היהודי״.

בעודו נחשף לצרכים והבקשות של הסטודנטים אשר פונים אליו ולרבנים שהדריך ברחבי הקמפוסים בארה״ב, הבין הרב קלצקו שככל הנראה, הבעיה הגדולה ביותר בין הצעירים היהודים היא בעית התקשורת.

״שמתי לב שהסטודנטים בין הקמפוסים, לא מחוברים מספיק אחד עם השני. הם עדיין היוו מיעוט בכל סביבה, ולא הייתה פלטפורמה או נקודת מפגש כזו או אחרת שבה יכולים היו להיפגש, להכיר, להתחזק דרך הזהות הבסיסית שלהם. בין אפ זה בקמפוס שלהם ובין אם בין קמפוס לקמפוס בערים והמדינות השונות״.

רעיון התגבש במוחו של הרב קלצקו. ״בשנת 2010 חשבתי על הרעיון לבנות פלטפורמה וירטואלית שתפגיש בין יהודים בשטח. אתר אינטרנט שיהיה גדול מספיק למלא את כל המשימות שיש להשלים. לחבר בין כל היהודים ברחבי העולם, יהודים יכולים להכיר יהודים מכל מקום, להתארח אצלם ולהתחבר. גם חיילי צהל מקבלים באתר יחס מיוחד. אני תומך נלהב של צה״ל ובבית שלי יש בית כנסת שבקירו המזרחי מתנוססת תמונה של חיילים והכותל. באתר שלנו, כשנכנסים חיילי צה״ל ומפרסמים תמונה, מובטח שתוך דקות ספורות הם מקבלים הזמנה לארוחת שבת בכל מקום שבו הם נמצאים״.

בביתו שבמנסי באפסטייט ניו יורק, מארחים הרב ואשתו בכל שבוע מעל ל-100 אנשים לשבת. ״אנחנו עושים את זה כבר שנים ועכשיו בזכות האתר, בכל העולם יש משפחות שמקבלות אנשים אליהם. הייתה לנו אפילו תחרות שנה שעברה מי ה״מענטש הגדול ביותר״, על בסיס אירוח ופידבק, והזוכים היו משפחה בישראל ומשפחה נוספת באמריקה״.

“יהדות, שידוכים ופרנסה”. הרב קלצקו ()”יהדות, שידוכים ופרנסה”. הרב קלצקו
מודעת Google
Auto Insurance Quotes
Get 10 Auto Insurance Quotes in Just Minutes – Start Now!
autoinsurancequotes.com

כשהרב מספר על הבתים הפתוחים, באופן טבעי הקונספט החבדניקי עולה, אבל בעיניו ההבדל הוא שכאן מדובר בהתארגנות שאיננה ממסדית ״אלו בתים של אנשים שיש להם אפשרות לקחת חלק במצווה״.

הפניות לאתר היו רבות מהצפוי והרב קלצקו וצוות שבת.קום המשיכו לשלב הבא. ״שמחנו לראות את כמות היהודים שפתאום זכו להכיר יהודים נוספים ולהתארח בארוחות שבת, אך כבר בפילוח ראשונים היה ברור לנו שהפונים העיקריים הם רווקות ורווקים״. בהתחשב בנתון שיצא לאחרונה על 70 אחוזי התבוללות, החליטו שמדובר בהזדמנות להאט את המגמה ויציעו לרווקות והרווקים היהודים, בין אם חילונים או דתיים, אשכנזים או ספרדים, צעירים או מבוגרים להכיר בדרך שלדעתם מתוחכמת יותר מהדרכים המקובלות בשוק האינטרנט של היום. ״רק בשבועיים האחרונים היו לנו 4 שידוכים. ממלאים כרטיס ללא תשלום, וההתאמה יכולה להיות דרך חיפושים של החברים, דרך חברים שלהם שחושבים שמישהו מתאים או לא מתאים להם, זה לא אתר דתי, זה אתר של אהבה״.

האלמנטים המתחכמים של אתר השידוכים שנוצר מוכיחים שהוא ללא ספק מכוון לקהל הנכון, כאשר כל אם לתפארת מדינת היהודים יכולה גם היא לאתר את מי שבעיניה ראוי להתחבר לצאצאיה ובלחיצת כפתור היא יכולה להציע את ההתאמה. ״אנחנו שולחים את הכרטיסים אחד לשני. זה האתר היחיד שיש בו אפשרות לעשות את זה. כמובן לא רק להורים, גם חברים, אנשים שגולשים באתר והצוות המקצועי. את ההתאמה״, הוא מציין, ״ניתן גם למצוא בעזרת מנוע חיפוש מתוחכם שמאפשר לך לבקש אלמנטים ספציפיים כמו השכלה, מקצוע, לוקיישן ועוד״.

כשנרשמים לאתר יש תהליך קפדני שצריך לעבור, לצרכי ביטחון ותו איכות. ״כדי להיכנס לאתר צריך לשריין 2 המלצות, בדרך שמוסברת באתר. אחר כך מתבקשים לנקוב בשמות של חברים, ואז מגיע שלב הפידבק, האתר שולח להם הזמנה לשבת ורק אחרי שמגיעים ויש פידבק הם יכולים להיות חברים באתר ולמלא כרטיס״. החברות אגב, להבדיל מאתרי שידוך ודייטינג רגילים, היא ללא תשלום.

החברים מגיעים מכל העולם, בגילאי 18-80. אחרי ארה״ב, אגב, אחוז הנרשמים הגבוה ביותר נרשם בקרב הישראלים. באתר מאפשרים ליהודים סקרנים לחזק את המידע שבידם על יהדות. ״באתר מתפרסמת הפרשה בכל שבוע, אפשר להאזין לה ולשמוע אותה בשפה פשוטה כמו סיפור. אם למישהו יש רצון ללמוד יותר לעומק, הוא פונה אלינו דרך האתר ואנחנו משדכים לו מורה ללא תשלום דרך האינטרנט או הטלפון. חוצמזה״, הוא מזכיר לפתע, ״יש לנו גם הצעות עבודה״.

את מה שמתחיל להישמע כמו פלטפורמה מאוד רחבה, הרב קלצקו מסביר בפשטות כהשתקפות ליבו. ״יש 3 דברים שחשובים לי: יהדות, שידוכים ופרנסה. זה כל כך חשוב בעיני שהחלטתי לחבר בין כולם״. הרב מספר על היתרון שבאיתור עובדים דרך האתר וכרטיס הכניסה החשוב למי שיגיע למעסיק דרך האתר. בישראלית אנחנו קוראים לזה פרוטקציה, ולמה לא בעצם?

בשבוע הבא, ישיק הרב קלצקו את היוזמה היוזמה החדשה, אפ בשם ׳שבת׳, אותו הוא מגדיר כ״אפ הכי מתוחכם שהיה לעולם היהודי״. השידוכים, התכנים היהודיים, ג׳י פי אס שיוביל אותך לארוחת שבת בסביבתכם, ועוד. גם האפ הזה איננו בתשלום והרב גאה לספר שמדובר בשילוב של יישומים שמאפשרות רשתות חברתיות כמו לינקדן, פייסבוק, או טוויטר.

התאריך לעליית האפליקציה נבחר שלא במקרה. דווקא עכשיו, כשחגי תשרי בפתח, הרב קלצקו מקווה שהפתיחות תגבר, וכולנו נפתח את ליבנו לאנשים חדשים, ותכנים חדשים-ישנים. ״עכשיו לפני ראש השנה כולנו רוצים שהקדוש ברוך הוא יסלח לנו על המעשים השגויים, ואולי דרך החיבור באפליקציה, נשחרר את השיפוטיות ואת החומות ששמנו. אם אנחנו לא שיפוטיים הרבה דלתות נפתחות״.